Siłownia – na czym ćwiczyć?

Pragniesz nabrać trochę muskulatury? Chcesz zrzucić tłuszcz? Pierwszy dzień na siłowni i nie masz pojęcia, do czego można użyć znajdujące się tam urządzenia? Oto przewodnik napisany dla ciebie.

Ławka ze sztangą – to kluczowe miejsce dla każdego ćwiczącego. Taki pakiet umożliwia ci ćwiczenia praktycznie każdych rejonów. Możesz trenować między innymi przysiady, wyciskanie na klatkę i biceps. Wiedz, że trening z sztangą jest idealny dla progresji twojej sylwetki.

Atlas wielofunkcyjny – to takie uniwersalne urządzenie, zwyjkle pozwalające na pobudzanie wszystkich rejonów ciała. Stosowanie takie rodzaju sprzętu jest dużo mniej korzystne dla rezultatów w treningach, jednak i tak warto dać parę ćwiczeń na atlasie do planu. Najciekawszym ćwiczeniem jest ściąganie rączki wyciągu na plecy, idealna dla tych trenujących, którzy nie umieją się jeszcze podciągać.

Bieżnia Kettler – o ile na zewnątrz jest szaruga, nikt raczej nie ma ochoty na przebieżkę w takich warunkach. Doskonałym zastępnikiem jest trenowanie na bieżni, ustawionej na ciepłej sali. Porządny model udostępnia wiele ciekawych opcji biegowych, takich jak na przykład bieg pod górę.

Orbiterki magnetyczne – ciekawa alternatywa dla wcześniej wymienionego sprzętu. Doskonale pobudzają wszystkie partie ciała. Tego rodzaju sprzęt jest bardzo przyjazny dla stawów ćwiczącego. Orbiterki magnetyczne są świetne też jako sprzęt do rozgrzewania się przed ciężkim treningiem.

Hantle – zwykle na siłowniach oferuje się duże spektrum hantelków. Z tymi ciężarkami można trenować właściwie każdy rejon ciała.

Maty – akurat dla osób, które chcą porozciągać po skończonym treningu.

Drążek – fundamentalny przyrząd dla każdego, kto zamierza mieć mocne plecy. Warto podciągać się w zmiennym rozstawach ramion, by trenować inne aktony tych mięśni.

I to już wszystkie fundamentalne urządzenia, jakie zobaczysz na standardowej siłowni. Wiedz, że zanim rozpoczniesz ćwiczenia musisz zaprojektować sobie schemat treningowy oraz sportowy jadłospis.