Moc ćwiczeń tlenowych

Zalecana przez specjalistów dawka aktywności ruchowej potrzebna aby zachować zdrowie to od trzydziestu do sześćdziesięciu min. gimnastyki w każdym dniu. Jogging nie jest jedną jedyną odmianą aktywności sportowej zalecaną człowiekowi, który chce dożyć późnych lat w dobrej formie.

Jogging
Autor: Clemens v. Vogelsang
Źródło: http://www.flickr.com
Można również pływać, gimnastykować się lub na przykład wspinać się. Specjaliści radzą, by w swoje nasza aktywność fizyczna była jak najbardziej zróżnicowana. Mówią, iż najkorzystniejsze jest przeplatanie różnego rodzaju sportów, tak by np. 2 dni w ciągu tygodnia biegać, 2 dni gimnastykować się w dowolny sposób a dni tygodnia wykorzystać na zregenerowanie mięśni.

Jeżeli istotnie postawimy na zróżnicowanie treningu, dobrze by było tą sprawę dokładnie obadać. Świetnym rozwiązaniem dla osób biegających jest jakiś inny trening aerobowy. Taki sport w możliwie delikatnym stopniu obciąża organizm. Należy ćwiczyć w taki sposób, aby płuca nadążały z transportem tlenu do ćwiczonych mięśni. Ponieważ bieg także jest zaliczany do ćwiczeń tlenowych, trzeba z tej grupy ćwiczeń wybierać takie, które w ciut większym stopniu trenują inne mięśnie niż jogging. Mogą to być np. elementy aerobiku. Aerobik to po prostu gimnastyka przy muzyce.

Co niezmiernie ważne i wygodne, aerobik podobnie jak jogging, jest sportem niezbyt drogim. Do jego wykonywania starczy komfortowy strój bawełniany i nadające się buty. Biegający w jest już zwykle wyposażony w takowy ekwipunek. Włożyć możemy przecie koszulki do biegania czy obuwie dla biegaczy jako praktyczne obuwie podczas gimnastyki przy muzyce.

Poprzez takie zróżnicowane aktywności nasz trening będzie całościowy, a przez to będziemy o wiele zdrowsi i piękni. Jeśli ćwicząc chcemy wyglądać tak samo dobrze jak zawsze, można ubrać akcesoria tj. chusty do biegania lub najlepsze czapki do biegania, dzięki czemu sportowiec może czuć się bardzo modnie.