W jaki sposób skutecznie przygotowywać się do półmaratonu i maratonu?

Wzrasta u nas moda na biegi – tego typu moda jest na pewno fajna. Przecież wykazanie zalet biegania zajęłoby wiele czasu. Nierzadko bądź co bądź uzależniamy się od biegów: bądź co bądź większy wysiłek sportowy powoduje, że wydzielamy automatycznie do swojego organizmu endorfiny.

Letni trening biegania
Autor: Thomas Rousing
Źródło: http://www.flickr.com

Czyli jeżeli dostrzeżemy, iż dzięki właśnie bieganiu jesteśmy szczęśliwsi, powinniśmy wiedzieć, że to całkowicie wytłumaczalne zjawisko. Potem nawet lenistwo nam nie może przeszkodzić, bo jakby nie patrzeć uzależnimy się od częstego biegania. Co prawda uzależnienie w żadnym przypadku nie jest w porządku, ale zasadniczo lepsze już uzależnienie od biegania, niż od nikotyny bądź napojów alkoholowych. Gdy będziemy często biegać, zapewne po pewnym czasie zechcemy biegać nieco mniej amatorsko.

Co prawda maraton jest interesujący, ale początkowo niech zwykłego amatora interesuje bardziej półmaraton. Bądź (rozwinięcie zagadnienia: Rehafit) co bądź rozkład treningów w półmaratonie – na tej stronie – to łatwiejsza alternatywa, przynajmniej z początku. Zapewne później trochę bardziej obeznany biegacz będzie chciał zaliczyć nareszcie maraton, lecz na wszystko przyjdzie odpowiednia pora. Trudno nie dostrzec, że jakby nie patrzeć czysty amator, który ma za wielkie aspiracje, może zrobić sobie wielką krzywdę!

Bieganie dla zdrowia
Autor: Gareth Williams
Źródło: http://www.flickr.com

Na przykład zawał serca albo nawet śmierć na nieszczęście zdarzają się na trasie co niektórych maratonów. To wyraźnie pokazuje, że wpierw należy umiejętnie szacować własne umiejętności. Zwiększajmy własne możliwości, każdego dnia biegajmy trochę więcej, aż po jakimś okresie czasu nareszcie będziemy bez problemu mogli biegać na maratonie. I co najbardziej znaczące, zaliczymy ten wielce długotrwały bieg. Właśnie tak ćwiczymy swoje męstwo.

Sporo osób dopytuje się Jak przygotować się do maratonu? – cóż, ciężkie pytanie. Jednakowoż jeżeli ktoś wie, iż najbardziej wskazane jest to, aby nie zrobić niczego wbrew swojemu organizmowi, zapewne dorósł do tego, aby nareszcie bieg w maratonie. Są różne cykle treningowe. Jednak no przynajmniej na tę chwilę naprawdę znaczące jest to by często biegać, lecz także nie zapomnieć o basenie, jeździe na rowerze oraz pozostałych aktywnościom sportowych. I powodzenia na maratonach!